dnes je 15.5.2024

Input:

č. 3281/2015 Sb. NSS; Veřejné zakázky: označení obálky nabídky; více obálek; otevření obálek; zrušení zadávacího řízení

č. 3281/2015 Sb. NSS
Veřejné zakázky: označení obálky nabídky; více obálek; otevření obálek; zrušení zadávacího řízení
k § 69 odst. 5, § 71 odst. 4, § 84 odst. 2 písm. e) zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách*)
I. Uchazeč splní povinnost podat nabídku v řádně uzavřené obálce označené názvem veřejné zakázky podle § 69 odst. 5 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, pokud řádně označí alespoň obálku vlastní nabídky, kterou vloží do obálky další. Nic přitom nebrání zadavateli, aby si označování obálek podrobně vymezil v zadávacích podmínkách.
II. Otevřel-li zadavatel obě obálky nabídky (vnější neoznačenou a vnitřní označenou) nedopatřením současně, a to před termínem pro otevírání obálek stanoveným zadavatelem, porušil tím povinnost stanovenou v § 71 odst. 4 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách. Podle okolností může taková událost představovat důvod hodný zvláštního zřetele, pro nějž nelze na zadavateli požadovat, aby v zadávacím řízení pokračoval; může tedy být důvodem pro zrušení zadávacího řízení podle § 84 odst. 2 písm. e) téhož zákona.
(Podle rozsudku Nejvyššího správního soudu ze dne 24. 6. 2015, čj. 8 As 32/2014-38)
Prejudikatura: č. 24/2003 Sb. NSS, č. 701/2005 Sb. NSS a č. 1771/2009 Sb. NSS; rozsudek Soudního dvora ze dne 16. 9. 1999, Metalmeccanica Fracasso (C-27/98, Sb. rozh.,s. I-05697); rozsudek Tribunálu ze dne 30. 4. 2014, Euris Consult Ltd (T-637/11).
Věc: Společnost s ručením omezeným PROMA REHA proti Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže o přezkum úkonů zadavatele, o kasační stížnosti žalovaného.

Dne 15.2.2010 zadavatel, Karlovarská krajská nemocnice a. s., vyhlásil otevřené zadávací řízení na veřejnou zakázku „Modernizace vybavení a zařízení Karlovarské krajské nemocnice a. s., dodávka lůžkových kompletů“.
Dne 29. 3. 2010 mělo na adrese zadavatele proběhnout otevírání obálek s nabídkami. Toho dne však zástupce zadavatele sdělil komisi pro otevírání obálek, že nedopatřením došlo k otevření obálky uchazeče LINET spol. s r. o. (dále jen „LINET“). Přístrojový technik měl při otevírání vnější neoznačené obálky doručené kurýrní službou omylem protrhnout i vnitřní, řádně označenou obálku s nabídkou. Komise se proto jednomyslně shodla na tom, že v zadávacím řízení není možné pokračovat, a usnesla se, že zadavateli doporučí zadávací řízení zrušit a nabídky vrátit uchazečům. Zadavatel proto dne 31. 3. 2010 rozhodl o zrušení zadávacího řízení dle § 84 odst. 2 písm. e) zákona o veřejných zakázkách.
Žalobkyně, jako jediný zbývající uchazeč v zadávacím řízení, podala dne 9. 4. 2010 námitky proti rozhodnutí zadavatele o zrušení zadávacího řízení. Zadavatel námitkám žalobkyně rozhodnutím ze dne 19.4. 2010 nevyhověl.
Žalobkyně poté podala žalovanému návrh na zahájení řízení o přezkoumání úkonů zadavatele dle § 113 a násl. zákona o veřejných zakázkách. Mimo jiné namítala, že společnost LINET doručila zadavateli obálku neoznačenou, a nesplnila tak podmínky pro podání nabídky. Tato skutečnost proto dle žalobkyně neměla být důvodem zrušení zadávacího řízení. Uchazeč LINET měl být vyloučen a zadavatel měl pokračovat v zadávacím řízení se zbývajícím
Nahrávám...
Nahrávám...