dnes je 4.7.2025

Input:

Legislativní úprava sestavování rozpočtu

2.9.2015, , Zdroj: Verlag Dashöfer

4.3.1
Legislativní úprava sestavování rozpočtu

Ing. Anna Matoušková

Hospodaření obce je samostatnou působností obce a obec se při výkonu této působnosti řídí zákony, a nejedná-li se o vydávání obecně závazných vyhlášek, řídí se pak též jinými právními předpisy vydanými na základě zákona (§ 35 odst. 3 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů – dále jen zákon o obcích).

Ve věcech patřících do samostatné působnosti obce rozhoduje zastupitelstvo obce a dle ustanovení § 84 odst. 2 písm. b) zákona o obcích je zastupitelstvu obce vyhrazeno schvalovat rozpočet obce - nástroj jejího finančního hospodaření. Zabezpečení hospodaření obce podle schváleného rozpočtu a provádět rozpočtová opatření v rozsahu stanoveném zastupitelstvem obce je dle ustanovení § 102 odst. 2 písm. a) téhož zákona, vyhrazeno radě obce, jako výkonnému orgánu obce v oblasti samostatné působnosti.

Při sestavování rozpočtu a při hospodaření s prostředky tohoto rozpočtu se obec podle ustanovení § 44 zákona o obcích dále řídí zvláštním zákonem.

Tímto zvláštním zákonem upravujícím tvorbu, postavení a funkce rozpočtu obce a stanovujícím pravidla hospodaření s finančními prostředky je zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen rozpočtová pravidla ÚSC).

Rozpočet se zpracovává v třídění podle rozpočtové skladby, kterou

Dasi - digitální asistent
Dasi
Nahrávám...
Nahrávám...